Konkurs pięknego czytania.
9 marca w bibliotece szkolnej odbył się
Konkurs pięknego czytania przeznaczony dla uczniów
kl. IV - VI szkoły podstawowej.
Celem konkursu było propagowanie czytelnictwa, rozbudzanie wrażliwości na piękno słowa, przybliżenie literatury dziecięcej, kształtowanie gustów czytelniczych oraz rozbudzanie pasji i zamiłowania do literatury.
Na co dzień chcemy mówić pięknie, a takie kompetencje wyrabia w nas głośna lektura. Konkurs pięknego czytania to jedna ze szkolnych inicjatyw w ramach obchodów Miesiąca języka ojczystego.
Dobór tekstów konkursowych dawał uczestnikom możliwość ciekawej interpretacji lektury bliskiej tematyce uczniowskiej. Czytano fragmenty z książek: „Mikołajek i inne chłopaki”, „Tajemnice biblioteki” oraz Wiktora Gomulickiego „Wspomnienia niebieskiego mundurka”. Teksty ze „Wspomnień…”, choć napisane półtora wieku temu,pokazały uczniom, że szkolna rzeczywistość niewiele się zmieniła. Zachowania uczniów, psikusy wobec nauczycieli czy wobec siebie pozostały takie same. Przygotowując się do konkursu, uczniowie mogli przeżywać ciekawe przygody bohaterów z dziecięcego świata i ich niesamowite pomysły.
W konkursie wzięło udział 14 uczniów.
Technikę czytania, sposób interpretacji poprzez wykorzystanie środków artystycznych, a także ogólne walory estetyczne wykonania oceniało jury w składzie: Bernarda Dominik – przewodnicząca Rady Rodziców, Joanna Bojarska i Elżbieta Babiarz – przedstawiciele Rady Rodziców, Aleksandra Magdziak i Marzena Doskocz – przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego gimnazjum oraz bibliotekarka Kazimiera Wysocka.
Rezultaty rywalizacji przedstawiają się następująco:
I miejsce: Maciej Ruszel kl. IV
II miejsce: Katarzyna Włoch kl. Va
III miejsce:Victoria Leśków kl. Va, Julia Drzymała kl. Vb
Wyróżnienie: Rafał Wasiuta kl. Va, Jakub Dominik kl. VI
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, a do rąk zwycięzców trafiły nagrody książkowe ufundowane przez Radę Rodziców.
Na koniec spotkania była chwilka na wrażenia i refleksje uczniów biorących udział
w konkursie oraz dla szkolnych fotoreporterów utrwalających szkolne wydarzenia.
Tym miłym akcentem zakończył się konkurs.
Mamy nadzieję, że takie inicjatywy promują czytanie, inspirują do podejmowania rozmów na temat przeczytanych książek, a czytanie staje się dla wielu pasją, którą warto rozwijać.